program  galerie  jaZZ i okolice  edukacja  LOT  Opcje   o nas   sklep 
 LOT 2009  LOT 2008  lot 2007  LOT 2006  LOT 2005  LOT 2004  LOT 2003  LOT 2002  LOT 2001  LOT 2000  LOT 1999 
 spektakle dla dorosłych  letnia grządka teatralna  wieczory kabaretowe  recitale 
english version


10 lipca 2004

Teatr Scena Prezentacje (Warszawa)
F. Roger-Lacan: „Cravate Club”

Przekład: Katarzyna Skawina
Reżyseria: Romuald Szejd
Scenografia: Marcin Stajewski
Kostiumy: Ewa Zaborowska

„Cravate Club” jest opowieścią o dwóch zwyczajnych facetach. Tym, co najlepsze, jest ich przyjaźń. Tym, co najgorsze jest zawiść – śmieszna w swej dumie i egoizmie.
W dniu czterdziestych urodzin życie błyskotliwego architekta wali się w gruzy, gdy dowiaduje się, że jego przyjaciel i wspólnik jest członkiem klubu, o którym nigdy wcześniej nie wspominał. Świadomość tego staje się jego obsesją, która odbiera mu chęć życia. I tylko jedno pytanie prześladuje go nieustannie: czego mi brakuje, by zostać członkiem klubu, do którego należy mój przyjaciel?

www.teatrprezentacje.pl


Teatr Scena Prezentacje


17 lipca 2004

Prešporské Divadlo (Bratysława/Słowacja),
„Limonadovy Joe”

reżyseria: Jozef Krasula

To dynamiczna i rozśpiewana musicalowa wersja słynnego czeskiego filmu. Znajdziemy w niej ubranego w nieskazitelną biel „pistolnika”, który na Dzikim Zachodzie promuje bezalkoholową lemoniadę. Zabici powstają i idą do domów, z przestrzelonych ciał leje się wino, a złe charaktery ciągle czyhają na pozytywnego bohatera. Na nic jednak ich knowania, bo – jak mówi Joe – „zło nie ma szans z człowiekiem, który dobrze się prowadzi”.
Westernowa parodia opowiadająca o walce dobra ze złem jest w wykonaniu Prešporskego Divadla przede wszystkim porcją dobrej zabawy. Przedstawienie pełne jest wesołych piosenek, granej na żywo muzyki i wspaniałych tanecznych popisów.

Pre?porské Divadlo


24 lipca 2004

Teatr Ludowy, Scena pod Ratuszem (Kraków)

M. Gavran: „Mąż mojej żony”

przekład: Anna Tuszyńska
reżyseria: Tomasz Obara
scenografia: Anna Sekuła

To dość niezwykłe zdarzenie, kiedy mężczyzna spotyka męża swojej żony. Trudno sprostać takiej sytuacji na trzeźwo. Wraz z ilością wychylanych kieliszków panowie, którym rzecz taka właśnie się zdarzyła, z zacietrzewionych wrogów stają się swoimi powiernikami. Przechodzą od bladej wściekłości do melancholijnych zwierzeń. Choć dzieli ich status społeczny, to łączą intymne problemy, dotyczące w końcu tej samej kobiety.
Znakomite dialogi, dowcip, życiowa mądrość i koncertowa gra duetu aktorskiego dopełniają tą intrygę rodem niemal z kroniki kryminalnej.

Teatr Ludowy


31 lipca 2004

Teatr Provisorium (Lublin)
T. Różewicz: „Do piachu”

reżyseria: Janusz Opryński, Witold Mazurkiewicz
opracowanie muzyczne: Borys Somerschaf
konsultacja scenograficzna: Tomasz Bułhak, Jerzy Rudzki

„(…) Sztuka opowiada o życiu w zamkniętym kręgu, w leśnych, urągających potrzebom człowieka warunkach, pod presją wroga i wielkiej niewiadomej, a tragiczny przypadek Walusia oskarżonego o gwałt podczas rabunkowego wypadu do wioski wszystko to intensyfikuje. Strach zawarty w okrzykach ‘K... mać’ partyzantów zbłąkanych we wspaniale zarysowanym światłami lesie zda się być dotykalny. Czujemy niemal smród potu ze stóp żołnierzy układających się do snu. Przygniata nas ciężar dźwiganych przez nich sosen i kilogramy złupionej świńskiej półtuszy. Tak też, bez cienia umowności, grają wchodzący całkowicie we wnętrze postaci aktorzy (…).
Andrzej Molik
Kurier Lubelski

Teatr Provisorium


7 sierpnia 2004

Teatr Korez (Katowice)
„Biesiada z premedytacją”
wg W. Gombrowicza

reżyseria: Piotr Warszawski

"Biesiada z premedytacją" - spektakl oparty na dwóch opowiadaniach Witolda Gombrowicza: "Biesiada u hrabiny Kotłubaj" i "Zbrodnia z premedytacją". Opowiadania ze zbioru "Bakakaj", napisane na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych ubiegłego wieku, mimo upływu lat nie tracą nic ze swojej wartości, nie tylko za sprawą bezdyskusyjnego, wybitnego talentu Gombrowicza, ale - być może przede wszystkim - ze względu na to, czego dotykają: naszych słabości, kompleksów, chęci manipulowania innymi, frustracji z powodu bycia manipulowanym, ochoty na kompromitowanie innych czy wreszcie dość powszechnego wewnętrznego musu udawania kogoś innego, niż jest się w rzeczywistości.
www.korez.art.pl

Teatr Korez


14 sierpnia 2004

Teatr Tradycyjny (Kraków)

J. Cimrman: „Bobek Niemowa 2, czyli czeski Tarzan”

reżyseria: Tadeusz Hankiewicz  

Na pewno każdy widział, w jakim stanie jest papier, na którym suszono grzyby.
Niestety, taki los spotkał rękopis sztuki Jary Cimrmana. Na oczach  widza rekonstruujemy sztukę czeskiego geniusza „Bobek niemowa, czyli czeski Tarzan”.  Z jednej strony mamy siłę ludzkiego umysłu, która robi wszystko, by z garstki
zdań odtworzyć dzieło, z drugiej zaś upór zbieracza, który nie wyobraża sobie życia bez zapasu grzybów. Każdy widz po przedstawieniu powinien zadać sobie pytanie: na czym suszę grzyby ja. To kolejna absurdalna sztuka nieistniejącego, lecz odkrytego czeskiego dramaturga, wynalazcy i naukowca.
www.teatrtradycyjny.prv.pl

Teatr Tradycyjny


21 sierpnia 2004

Centrum Łowicka (Warszawa),

„Stowarzyszenie Osób Mówiących Nie Na Temat”             

scenariusz i reżyseria: Arkadiusz Jakubik
kierownictwo muzyczne i aranżacje: Janusz Bogacki
scenografia: Wojciech Stefaniak
kompozytorzy: Janusz Bogacki, Mariusz Dubrawski
reżyseria etiud filmowych: Przemysław Angerman

„Stowarzyszenie Osób Mówiących Nie Na Temat” to udana polska odpowiedź na Cyrk Monty Pythona. Subtelna i dowcipna zabawa w wykonaniu aktorów znanych z telewizyjnych seriali, którzy w spektaklu śmieją się ze wszystkiego: policji, polityków, artystów, sportowców, urzędników i z samych siebie. Przedstawienie to inteligentny zestaw skeczy, projekcji filmowych i piosenek pozornie niezwiązanych ze sobą, oparty na luźnych, zaskakujących skojarzeniach.

www.lowicka.pl  


Centrum ?owicka

copyright GCK 2005, koncepcja i kod -.mik.thesign.!., tresć i kolor - promocja GCK


newsletter