program  galerie  jaZZ i okolice  edukacja  LOT  Opcje   o nas   sklep 
 LOT 2009  LOT 2008  lot 2007  LOT 2006  LOT 2005  LOT 2004  LOT 2003  LOT 2002  LOT 2001  LOT 2000  LOT 1999 
 spektakle dla dorosłych  letnia grządka teatralna  wieczory kabaretowe  recitale 


Spotkania teatralne odbywały się w każdą niedzielę lipca i sierpnia o godzinie 16.00.

4 lipca 2004

Teatr Promyk (Poznań)

G. Ociepka: „Witaminowa przygoda”

reżyseria: Grzegorz Ociepka, Piotr Grabowski
muzyka: Robert Łuczak

„… Źle jest mieć apetyt wielki na ciasteczka i cukierki. Jedz owoce i jarzyny, marchew, jabłka i maliny. Chcąc w królestwie żyć witamin za pan brat żyj z owocami …” (fragment piosenki z przedstawienia)
Głównymi postaciami są doskonale znani dzieciom mieszkańcy lasów: dwa zające, wilk oraz ptaszki. Wieczorami dziadek Skakazjusz czytuje wnuczkowi Kickowi bajki, jednak z każdą chwilą sprawia mu to coraz większy kłopot, ponieważ zaczyna coraz słabiej widzieć. Przyczyną kłopotów ze zdrowiem jest brak witamin w słodyczach, będących jedynym pożywieniem naszych nietypowych bohaterów. Ratunkiem w tej sytuacji staje się zdobycie przez małego zajączka marchewki dla dziadka.

www.teatrpromyk.pl



Teatr Promyk


11 lipca 2004

Divadlo PIKI (Pezinok/Słowacja),

„Kiedy mamy nie ma w domu”

tekst i reżyseria: Katarína Aulitisová
scenografia, lalki, kostiumy: František Lipták
lalki: Martin Vanek
muzyka: Borek Suchánek
występuje: L’ubomír Piktor

Wszystko zaczyna się od wizyty taty na ślubie ukochanej córeczki Jaśminki. Prezentem ślubnym jest oryginalny plecak pełen wspomnień. Są to ważne wspomnienia chwil, które tato przeżył z nią od momentu narodzin. Trzeba powiedzieć, że nie było to łatwe, zwłaszcza wtedy, gdy mamy nie było w domu. Pierwsze kroki, kłopoty z nocnikiem, pierwsze łzy i pokonywanie trudności, aż po pierwszą miłość, wszystko to tata wspomina dowcipnie, ale i z nostalgią. Plecak-prezent ma przypominać Jasmince, że była wspaniałym dzieckiem, a razem z nią starał się być dzieckiem również on – jej tatko.

Divadlo PIKI


18 lipca 2004

Teatr Tradycyjny (Kraków)

„Mały strażak”

tekst i reżyseria: T. Hankiewicz

Czy chcesz zostać strażakiem? Z tej bajki dowiesz się jak i gdzie. Poznasz historię chłopca z Bochni, który chce zostać strażakiem. Po przygodach, które przeżył, spotkasz się z prawdziwym strażakiem, z bliska możesz zobaczyć dotknąć niezwykłych urządzeń, których używa straż do niesienia pomocy.
www.teatrtradycyjny.prv.pl


25 lipca 2004

Teatr Wertep (Łódź)

„Calineczka”

Reżyser: Gosi Nyczaj-Zajt i Artura Zajta

„Calineczka” jest adaptacją sceniczną baśni Andersena o malutkiej dziewczynce narodzonej z kwiatu, porwanej przez żabę, spotykającej różne małe zwierzęta, które często rozsadza mania wielkości.
Spektakl zrealizowano w konwencji teatru marionetek. Scenografię stanowią przestrzenne obrazy inspirowane malarstwem Gustawa Klimta. Aktorzy w tzw. „żywym planie” komentują toczącą się akcję baśni śpiewanymi z akompaniamentem mandoliny lub recytowanymi songami.
Sztuka uczy młodego widza tego, że w życiu trzeba bezustannie dokonywać wyborów i jest dobrze, jeśli konsekwentnie, z zaangażowaniem, zdecydowanie i z poświęceniem wybiera się dobro i miłość, a protestuje przeciwko złu i przemocy.

Teatr Wertep


1 sierpnia 2004

Teatr Baj Pomorski (Toruń)

P. Polak: „Czerwony Kapturek”

Przełożył: Joanna Rogacka
Reżyseria: Andrzej Zaborski
Scenografia: Maria Zilikova
Muzyka: Norbert Bodna

Wszyscy znają bajkę o "Czerwonym Kapturku", lecz czy wszyscy chcą i lubią ją opowiadać? A gdyby tak jeszcze dać szansę, aby samo bohaterowie opowiedzieli o swoim losie? Jaki mają stosunek do zdarzeń toczących się w opowieści. Bo czy to przyjemnie jest, na przykład, zostać połkniętym przez wilka i siedzieć długo w jego brzuchu, gdzie ciemno i brak telewizora?
I czy gajowy na pewno przyjdzie na czas? Na scenie dochodzi do konfrontacji jej bohaterów, narratorów i odtwórców głównych ról, którzy w nietradycyjny sposób przybliżają znana bajkę. Z tego toczonego na słowa i zachowania dialogu wyłania się często sprzeczność interesów osób występujących w przedstawieniu i rozbieżności w ich ocenie faktów i zdarzeń mających miejsce w bajce.
Tak czy inaczej - ubarwiona dodatkowymi perypetiami - opowieść o Czerwonym Kapturku zostaje opowiedziana do końca, lecz co się po drodze nakomplikuje ... (?)
Raz jeszcze okazuje się, że nie wszystko, co z pozoru łatwe i proste - takim pozostaje, gdy zakłócony zostanie tradycyjny bieg zdarzeń. Przedstawienie grane jest w dwóch planach: aktorskich i lalkowym. Pełne jest zabawnych sytuacji, gagów i skeczy.

www.bajpomorski.art.pl  


Teatr Baj Pomorski


15 sierpnia 2004

Teatr BIS (Koziegłowy)

„Szewc Dratewka”

reżyseria: Lech Chojnacki
scenografia: Lech Chojnacki, Marcin Ryl-Krystianowski
muzyka: Piotr Kałużny, Aleksander Radzewski

Spektakl opowiada o Szewczyku, który musi pokonać Czarownicę i Smoka, żeby uwolnić piękną królewnę. Prosta fabuła jest zaledwie pretekstem do znakomitej teatralnej zabawy opartej o umowną prowokującą scenografię, którą tworzą różnokolorowe pudełka-prezenty.„W tej pomysłowej i dowcipnej inscenizacji treść została podporządkowana grze przemian i ich niewyczerpanym możliwościom. Porywająca para aktorów zawładnęła widzem od początku do końca przedstawienia. Dzięki umiejętnościom aktorów kolorowe pudełka pierwotnie tak rozumiane i odbierane, stają się królewną, czarownicą, rycerzem i są wiarygodne. Sztuka kreacji sprawia, że stają się bajkowymi bohaterami.
Okazuje się, że nie trzeba żadnych skomplikowanych technicznie rekwizytów, żeby czerpać prawdziwą radość z zabawy i pobudzać do rozwijania wyobraźni. Szkoda, że tak rzadko mamy okazję oklaskiwać spektakle, które przy tak skromnych środkach zapewniają tak dobrą zabawę, pobudzającą widza do twórczości, bez zbędnego moralizatorstwa”.
Elizabeth Tondera,Lingener Tagepost


Teatr BIS


22 sierpnia 2004

Teatr Pinezka (Gdańsk)

„Pinezkologia”

Reżyser: Przemysław Grządziela

Teatr Pinezka to teatr jednego aktora - Przemysława Grządzieli, istniejący od 1980. Jego znak rozpoznawczy to przytwierdzony czerwony nos, zabawny „kubraczek” w symetryczne romby i ogromne pomarańczowe buty. Klaun przepełniony jest serdecznością do ludzi, zawsze radosny i tryskający humorem. Łączy on popisy cyrkowe z tańcem towarzyskim i animacja lalkami. W przedstawieniach nie ma żadnych granic przestrzeni. Widownia jest w bezpośrednim kontakcie z aktorem i razem z nim tworzy niepowtarzalny charakter spektaklu. Jego spektakle to wybuchowa mieszanka klaunady, pantomimy, tańca, akrobacji, marionetek, masek, szczudeł, żonglerki, plucia ogniem i improwizacji z publicznością. "Pinezkologia" to klaunada, w której biorą udział dzieci Przemysława Grządzieli: Kasia, Tomek i Jaś.

Teatr Pinezka


28 sierpnia 2004

Teatr Lalek Rabcio (Rabka Zdrój)


Maria Konopnicka „O krasnoludkach i sierotce Marysi”

adaptacja i reżyseria: Arkadiusz Klucznik
scenografia: Bronisław Trytko
muzyka: Włodzimierz Szomański

Przedstawienie zostało stworzone na podstawie nowej współczesnej adaptacji tekstu Marii Konopnickiej, zachowując jednak urok oryginalnej staropolszczyzny i najbardziej znanych jego wątków.
Wykorzystując lalki, kostiumy i maski groteskowe, aktorzy tworzą kolorowy i baśniowy klimat. Wielofunkcyjność scenografii umożliwia wyczarowanie wiejskich opłotków, jaskini krasnoludków czy wnętrza chaty, zapewniając tym samym mobilność akcji, na którą tak wrażliwy jest dziecięcy widz. Bajkowym bohaterom przedstawienia swej duszy (a czasem i ciała) użyczyli aktorzy Teatru Rabcio, tworząc charakterystyczne postacie: krasnoludkowego króla Błystka, zadziornego Podziomka, leniwego Biedronka czy wszystkim znanego królewskiego kronikarza krasnoludków Koszałka Opałka. Obok nich na scenie zobaczymy przebiegłego i sprytnego Lisa Sadełko, poczciwego chłopa Skrobka ze swymi synami: Kubą i Wojtkiem, mądrą Królową Tatrę czy wreszcie tytułową sierotkę Marysię.

www.rabcio.region-rabka.pl


Teatr Lalek Rabcio

copyright GCK 2005, koncepcja i kod -.mik.thesign.!., tresć i kolor - promocja GCK


newsletter